Wednesday, July 1, 2009

Hari Ini Dalam Sejarah....

:: Masa & hari silih berganti.... berlalu Jun datang pula Julai.... bergitula juga rentetan seterusnya hari & masa yang terus berlalu meninggalkan kita.... " Semoga Hari Ini Lebih Baik Dari Semalam & Hari Esok Lebih baik Lagi Dari Hari ni!" itu la pesanan salah seorang guruku dizaman persekolahan.... Indahnya Zaman Persekolah yang telah berlalu..... (^_*)....
Tapi walaupun masa & hari silih berganti..... bak kata orang2 sekarang ni " Zaman dah berubah, dunia dah Maju!" itula antara alasan yang sering mereka katakan.... manusia & penciptanya sama xpernah berubah bentuk..... masih berpegang pada yang Esa.....
Hari ni sedih sket.... dari kemarin ada seekor anak kucing chomel yang dibuang dibelakang opisku.... aku sedar selepas dia mengiau-giau tanpa henti... lalu ku lihat rupanya dia dah terjatuh kedalam longkang.. kesian sangat... sebab dia baby lagi.... lalu ku angkat dan letakkan di tempat yang jauh dari longkang... kejam betul manusia yang buang dia ni.... sebab dia masih perlukan ibunya untuk menyusu.... rasa geram pun ada.... dah la buang seekor je.... aku duduk sambil berpikir-pikir... nak dijaga rasanya payah sebab aku xpunya masa untuk beri perhatian.. lagi2 memandangkan dia baby lagi.... aku cuma berdoa semoga ada insan yang simpati & mahu menjaganya... alhamdulillah setelah 2 hari ku nantikan orang yang sudi akhir ade juga yang mengambilnya... lega rasa hatiku....
Huh~ meleret sudah entri ku ini.... tapi aku syukur sangat sebab kucing yang chomel tu xmati kelaparan & masih ade insan yang prihatin.... :) Alhamdulillah.....

Luvly ::

No comments:

Post a Comment